Tuesday 31 July 2012

JANICE LEE Memalukan Diri Sendiri

Ahli Dewan Undangan DAP Teratai Jenice Lee menerima malu besar apabila dia gagal dalam usaha beliau untuk mengeluarkan Jawatankuasa Rukun Tetangga (RT) Taman Putra Fasa 1.

Jawatankuasa RT menerima 248 undi dalam pengundian di kalangan penduduk manakala Lee tidak menerima sebarang undi.

Lee mahu jawatankuasa disingkirkan kerana sistem keselamatan mereka menghalang Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) akses untuk mengekalkan dan membersihkan tersumbat longkang di kawasan itu.

Pengerusi Taman Putra Fasa 1 RT, John Ee, berkata: "Lee juga menuduh kami secara haram menggunakan padang untuk menjalankan program pembangunan masyarakat dan membina suatu gelanggang futsal.

"Dengan tuduhan yang serius dan tidak berasas yang dilontarkan kepada kami, kami merasa dipaksa untuk menjemput beliau sebagai Dewan Undangan untuk mengadakan dialog masyarakat untuk menjelaskan isu-isu.

"RT terpaksa beralih kepada kerajaan persekutuan untuk mendapatkan bantuan kerana Lee dan MPAJ telah gagal untuk menyokong permintaan RT untuk membina sebuah gelanggang futsal di Taman Putra."

Ee berkata jawatankuasa itu telah dipaksa untuk menganjurkan dialog untuk menjelaskan isu-isu dan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan terhadap mereka oleh Lee.

"Sebaliknya, beliau memberi respons tidak professional dengan membuat laporan polis terhadap saya dan jawatankuasa kerana kita meletakkan banner untuk menjemput penduduk kepada dialog terbuka.

"Penduduk, melalui kertas undi mereka, telah menghantar satu mesej yang jelas kepada Lee. Jangan mencampuri atau cuba untuk menimbulkan masalah yang tidak diperlukan untuk penduduk, "kata Ee.

"Lee adalah hanya Dewan Undangan sombong yang mempunyai keberanian untuk membuat laporan polis, tetapi Dia tidak mempunyai keberanian untuk menghadapi kami dalam dialog terbuka."

"Kami masih berharap Jenice yang akan berani untuk berjumpa dengan kami dalam dialog komuniti untuk membersihkan tuduhan yang dilemparkan pada saya dan jawatankuasa RT saya," tambah Ee.

No comments:

Post a Comment